نرم افزار تکلااستراکچرز و نقشه های کارگاهی

بدون دیدگاه

مقدمه:

در اواخر سال 1389، اولین متن را برای معرفی نرم افزار تکلااستراکچرز، نوشتم. آن زمان هیچ مرجع معتبری برای معرفی نرم افزار و قابلیتهای تکلا وجود نداشت. از طرفی تجربه من هم، به اندازه ای نبود که بتوانم مقاله ای را با اطمینان خاطر بنویسم. اما با تلاشهای زیاد، پیگیری ها و صبر زیاد، توانستم روز به روز به اطلاعات و تجربه خودم اضافه نموده و از طرفی هم، به انتشار مطالب مفید بپردازم که هنوز هم، بهترین مرجع فارسی برای این نرم افزار می باشد.

به امید خدا بر آن هستم که مجددا نگارش مطالب را بصورت دسته بندی شده و با بیانی متفاوت آغاز کنم تا دوستانی که علاقمند به یادگیری این نرم افزار هستند، بتوانند بصورت اصولی و پایه، نرم افزار را یاد بگیرند.

نرم افزار تکلا استراکچرز، در ابتدا با نام XSTEEL شروع به به فعالیت کرد و تنها برای مدلسازی سازه های فولادی طراحی شده بود. اما پس از اضافه شدن قابلیتهای بتنی به آن، به تکلااستراکچرز تغییر نام داد. دانستن تاریخچه تکلااستراکچرز و سیر تکاملی آن، مد نظر این مقاله نمی باشد اما، به اختصار درباره تاریخچه ورود آن به ایران، نکاتی ارایه می شود.

اطلاعاتی درباره اینکه این نرم افزار از چه طریقی و در چه سالی به ایران آمده است، در دسترس نیست اما به نظر می رسد بین سالهای 1378 تا 1382 پای این نرم افزار به ایران باز شده است. کاربران ایرانی قدیمی این نرم افزار، با ورژن 13 این نرم افزار کار کرده اند اما تقریبا از زمان ارایه ورژن 14 آن ( حوالی سال 1385) مورد توجه بیشتری در ساخت و ساز سازه های قولادی قرار گرفت. از آنجا که اینجانب از سال 1387 با تکلا اشنا شده و کاربر این نرم افزار بوده ام، احتمال آن وجود دارد که در بیان سالها اشتباه کرده باشم و یقینا اگر دوستان اطلاعات بیشتری در اختیار اینجانب قرار بدهند، خرسند خواهم شد.

معرفی قابلیتهای نرم افزار تکلااستراکچرز:

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.